Mojih prvih mjesec dana u digitalnoj agenciji

Studenti se danas često žale da im obrazovanje ne nudi dovoljno praktičnih znanja za vrijeme školovanja, s čim je većina nas upoznata, zato sami tražimo izazove, želimo učiti, volontiramo te radimo razne studentske poslove u potrazi za novim iskustvima. Ako ste se ikada zapitali je li je moguće studirati i raditi u budućoj struci, uvjerit će te se u daljnjem tekstu da je zaista moguće. Tako zapravo započinje moja priča o studentskoj praksi u digitalnoj agenciji.

STUDENTSKA PRAKSA

S obzirom na naše tržište rada i cjelokupnu situaciju, kao studentica digitalnog marketinga, buduća stručna specijalistica, odlučila sam pronaći odgovarajuću praksu, jer budimo realni nitko nije postao direktor ili glavni menadžer direktno iz školskih klupa. U prošlosti sam volontirala, radila razne studentske poslove od kuhinje do trgovine odjećom, festivala, dakle različitih industrija, sve do onog trenutka kada sam se prijavila za posao socialmedia interna u digitalnoj agenciji  a2zsolutions. Bitno je naglasiti  kako nisam imala ni jedan dan iskustva u digitalnom marketingu (osim fakulteta) prije nego što su me zaposlili, što danas spada pod rijetkost i na čemu sam veoma zahvalna, a između ostalog i jedan od razloga što sam se prijavila i prihvatila posao. Jer tko danas odbija posao gdje ti kao studentu nude praksu u struci i još te plate za to?

Od samih početaka društvenih mreža mogu reći da sam ljubitelj, još od vremena MSN-a, MySpace-a pa do Facebook-a, Instagrama i Snapchata stoga nije ni čudno što sam se pronašla u ovom digitalnom dobu. Mojih prvih tjedan dana rada u agenciji je bila edukacija, odnosno istraživanje i učenje o osnovama Facebook oglašavanja te kreiranju sadržaja za objave, što je za mene početnika bilo sasvim dovoljno. Vrlo brzo su me obavijestili da će mi uskoro biti dodijeljeni klijenti i njihove stranice koje ću  samostalno voditi, što je zapravo super, jer nema bolje prakse od stvarnog života. Radom u agenciji iskusila sam tzv. agency life, od timskog rada, rada s mladim ljudima pa nadalje.

Vidjela sam koliko je različitih struka potrebno da se kreira jedna kampanja; od grafičkog dizajnera, copywritera, analitičara pa do community managera, te sam se detaljnije upoznala s poslom kojeg obavlja jedan community manager i kako izgleda jedan tipični radni dan community managera. Sve od navedenog  je dio svijeta digitalnog marketinga i kulture digitalne agencije danas. Ako vas zanima digitalni marketing i digitalni kanali općenito, toplo preporučujem praksu u agencijama gdje će vas netko htjeti i moći naučiti svemu što znaju, te ono najbitnije, gdje ćete bez obzira na to jeste li direktor ili student na praksi svi zajedno surađivati i stvarati nove ideje i projekte.

MJESEC DANA NAKON

Danas, nakon mjesec dana rada u digitalnoj agenciji, mogu reći da sam zadovoljna poslom kojeg obavljam iz dana u dan. Naravno da je bilo grešaka na samom početku, ali poznato je da se na greškama najbolje uči. Međutim, brzo sam prigrlila znanje potrebno za osmišljavanje objava, kreiranja različitih medijskih sadržaja, komunikacijom s pratiteljima stranica itd., jer ipak mi društvene mreže nisu nepoznat pojam. Ono što je najvažnije je da nitko nije očekivao od mene stručnost i znanje o svemu od prvog dana, jer sam tu da učim i da se razvijam zajedno sa agencijom i ostalim kolegama. Svakako je važno istraživati i razmjenjivati ideje međusobno jer tako najbolje učimo i stvaramo ideje, a poznato je da je više mišljenja uvijek bolje od jednog. Timskim radom i zajedničkim snagama do idealnog rješenja, zašto ne? Radeći s ovim ljudima i njihovim klijentima naučila sam razmišljati drugačije, kreativnije, inovativnije ili popularno out of the box. Bitno je raditi na brandu, pomoći klijentima podignuti vrijednost kroz digitalne kanale te pomicati granice koje možda ni sami nisu mislili da mogu.

Smatram da je moja priča, pozitivna priča jer s obzirom na situaciju u našoj državi, misleći na nezaposlenost i ostale muke koje prolaze studenti nakon fakulteta, uvjerila sam se da ipak postoje poslodavci koji pružaju priliku mladim, „neiskusnim“ studentima. Naglašavam da ovo nije još jedan od sponzoriranih tekstova, izmišljenih ili lažnih, naprotiv priča o početku jednog studentskog putovanja kroz poslovni svijet, koja se uspješno nastavlja iz dana u dan.