Viralni marketing preuzima društvene mreže

Viralni marketing ili kako ga često nazivaju „digitalni word to mouth“ marketing nije novost u digitalnom okruženju, zapravo on je već prisutan od 90-ih godina, no tek pojavom interneta i razvojem digitalnih medija viralni marketing doseže svoj puni potencijal. Dok jedni promatraju viralni marketing kao zasebno područje unutar internet marketinga, drugi pak smatraju da pojam vuče korijene iz gerilskog marketinga koji ima veliki utjecaj na offline razini. Jedna od najpoznatijih definicija koja opisuje viralni marketing je ona od dr. Ralph Wilsona koja kaže da je to „bilo koja strategija koja ohrabruje pojedince da prosljeđuju marketinšku poruku drugima, stvarajući potencijal eksponencijalnog rasta u izloženosti i utjecaju poruke. Poput virusa, takve strategije iskorištavaju prednost brzog širenja (množenja) poruke na tisuće, milijune“.  Ovakav tip marketinga razlikuje se od tradicionalnog oglašavanja po tome što se isključivo oslanja na korisnike koji prenose poruku, a ne na plačene medije. Društvene mreže su idealna podloga za viralni marketing jer za prenošenje sadržaja nije potrebno predznanje i velik angažman pojedinca.

Facebook kampanja koja je smrznula svijet

Čuli ste za „Ice buket challenge“, onda vam sigurno nije promakla niti jedna od najboljih Facebook kampanja u 2016. godini. Mannequin challenge postao je novi viralni trend koji doslovno obara sve rekorde. Zanima vas kako je sve počelo i zašto ovakvi trendovi privlaće tolike mase ljudi? Onda nastavite čitati jer vam otkrivamo kako izgleda dobra Facebook kampanja kroz primjer mannequine challenge-a.

Zašto ovakve kampanje postaju viralne?

Da Facebook kampanja nije rezervirana samo za digitalne marketinške agencije svjedoće sve češći trendovi koji započinju upravo angažmanom pojedinaca. Fenomen je započeo 16. studenog 2016. videom dvojce studenata iz Floride koji su u ovakvom sadržaju uvidjeli viralni potencijal. Iskoristili su moć društvenih mreža i danas cijeli svijet zna što je mannequine challenge.

Cijeli koncept se oslanja na mogućnosti koje nam društvene mreže nude, a sve veća popularizacija video sadržaja i poticanje da se isti plasira je nedvojbeno doveo i do ovakvih viralnih kampanja.  Razvoj ovakvih događaja je zapravo logičan i ako se vratimo koju godinu unatrag možemo jasno razaznati kako određeni trendovi imaju tendenciju vladanja društvenim mrežama. Sve je krenulo od „meme“ slika koje su bile jednostavne za kreiranje a nudile su lako razumljiv i zabavan sadržaj. Potom slijede gifovi koji nam nude kratki zabavni video sadržaj kojeg može kreirati svatko. Mannequine challenge svoju popularnost može prepisati tome što nije tehnički zahtjevan i jako dobro kombinira video sadržaj kroz iluziju slike. Ovakav način komunikacije do sada nije viđen na društvenim mrežama i zato je postao viralni trend.

Tajna viralnosti facebook kampanje

Kako bi vaša Facebook kampanja bila uspješna i kako bi ljudi na nju reagirali mora zadovoljiti nekoliko kriterija. Prvo i osnovno mora biti zabavna. Ako je vaš sadržaj monoton ili previše puta viđen neće izazvati veliki interes kod publike. No ako plasirate zabavan sadržaj koji je ujedino i vrlo jednostavno rekreirati onda ste postavili dobre viralne temelje. Viralnost također možete postići kreiranjem relevantnog, emotivnog ili edukativnog sadržaja, zato je u viralnom marketingu važno da znate tko je vaša ciljana skupina.

Jedan od načina da svoju kampanju proglasite uspješnom je ako se u nju uključe poznate osobe, a ovom u ovom izazovu ih svakako ne nedostaje. Svoju svimku na društvene mreže plasirali su Robert De Niro, Ellen DeGeneres, Destny’s Childs, Adele, Cristiano Ronaldo, a čak ga je i Hillary Clinton iskoristila kao dio svoje predizborne kampanje. Ovakav „celebrety publicitet“ čini čuda za engagement na društvenim mrežama.

Ukoliko ste se odlučili koristiti društvene mreže u svom poslovanju, važno je pratiti svjetske trendove i držati korak s njima kako bi iskorištili maksimalni potencijal ovog komunikacijskog kanala. Važno je napomenuti kako bi svaki sadržaj trebali prilagoditi svojoj ciljanoj publici i odabrati onaj koji kod vaše publike ima najveći viralni potencijal.